پرش لینک ها

ارسال پیامک انبوه

همه چیز درباره ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی

امروزه با پیشرفت فناوری، افزایش تلفن‌های همراه و استفاده از آن ها به عنوان ابزار مهمی که در طول روز در دسترس عموم هستند، باعث شده است که افراد با مشاغل مختلف برای توسعه کسب‌وکار خود از راه و روش‌های دیجیتال استفاده کنند. تلفن‌های همراه راه ارتباطی میان صاحبان کسب‌وکار با مشتری برای معرفی محصولات و خدمات خود هستند. یکی از موثرترین روش‌های بازاریابی، ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی است. این نوع بازاریابی به دلیل سریع و مقرون به‌صرفه بودن، ارتباط با مشتری را بهبود می‌بخشد. (چنانچه قصد استفاده از پنل ارسال پیامک را دارید، می‌توانید از شرایط و تعرفه‌های آن آگاهی کسب نمائید)

ارسال پیامک انبوه چیست؟

ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی یک روش بازاریابی دیجیتال است که با ارسال اس ام اس تبلیغات به تعداد زیادی از مخاطبان صورت می‌گیرد. این نوع تبلیغات از طریق نرم افزاری به نام سامانه پیامکی یا پنل ارسال اس ام اس به دو روش انجام می‌شود:
اولین روش آن تحت وب و به صورت آنلاین در داخل سایت توسط کاربر با یک حساب کاربری انجام می‌شود.
در حالی‌که، دومین روش آن از طریق سیستم عامل است و نیازمند اتصال به اینترنت است. این نرم‌افزار قابلیت ذخیره شماره تلفن در داخل سایت را دارد.

مزایا و معایب ارسال پیامک انبوه در بازاریابی

برای رسیدن به نتیجه دلخواه و توسعه کسب‌وکار خود باید علاوه بر اطلاعات درباره نرم افزار پیامک انبوه، نحوه استفاده درست و مزایا و معایب ارسال پیامک انبوه را نیز مورد مطالعه قرار دهید. از این طریق متوجه خواهید شد که این نرم افزار برای کسب‌وکار شما مناسب است یا خیر. ما در این مقاله مزایا و معایب ارسال پیامک انبوه را برای شما آورده‌ایم تا به شما برای رونق کسب‌وکارتان کمک کنیم.

مزایای ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی:

  1. تبلیغات مستقیم و بدون واسطه و ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی هدفمند، به بهبود عملکرد بازاریابی شما کمک می‌کند.
  2. تبلیغات از طریق ارسال پیامک انبوه نیاز به طراحی پیچیده ندارد و به خاطر کوتاه بودن متن از خوانده شدن آن توسط دیگران اطمینان خواهید داشت.
  3. با فاصله زمانی کوتاه در آن واحد می‌توانید به افراد زیادی تبلیغات خود را ارسال کنید و آمار تبلیغاتی منتشر شده را با سیستم مدیریتی که در اختیارتان دارید بدست آورید.
  4. پیام ارسالی شما مدت زمان زیادی در تلفن‌های همراه دیگران باقی می‌ماند زیرا حجم فیزیکی را اشغال نمی‌کند ولی متن ارسالی شما باید شفاف و جذاب باشد تا افراد با احتمال اینکه ممکن است به محصول یا خدمات شما نیاز پیدا کنند آن را نگه دارد.

معایب ارسال پیامک انبوه در بازاریابی:

  1. ارسال پیامک انبوه (bulk) برای بخش زیادی از جامعه ممکن است باعث ایجاد احساس ناخوشایندی در بین کاربران شود و نسبت به کسب‌وکار و خدمات و محصولات یک برند نگرش منفی شکل بگیرد.
  2. برای ارسال پیامک‌های فارسی خود محدودیت دارید و متن شما باید کمتر از ۷۰ کاراکتر باشد. منتها می‌توانید پیامک خود را به دو بخش تقسیم کنید اما باید هزینه دو پیامک را پرداخت کنید.
  3. یکی دیگر از معایب ارسال پیامک انبوه، عدم ارسال فایل‌های صوتی یا تصویری است. برای اینکه بتوانید پیامک‌هایی با محتوای عکس، ویدئو، فایل‌های صوتی و … برای مشتریان خود ارسال کنید، باید از دیگر ابزارهای ارتباطی مانند ایمیل استفاده کنید.
  4. عدم دسترسی به مخاطبانی که شماره خود را در لیست سیاه مخابرات قرار داده‌اند و پیامک تبلیغاتی دریافت نمی‌کنند.

کاربردهای ارسال اس ام اس تبلیغاتی

به‌طورکلی کاربرد سرویس ارسال پیامک انبوه، بسیار وسیع و نامحدود است. کسب‌وکارهای مختلف در هر حوزه نسبت به نیاز و هدف خود از آن استفاده می‌کنند. معمولا ارسال پیامک‌‌های تبلیغاتی به صورت گروهی و تکی مانند اعلام تخفیف‌های جشنواره‌ای، شروع کلاس‌های جدید و ارسال پیامک‌های تبریک و تهنیت در مناسبت‌های مختلف است. همچنین می‌تواند به صورت انبوه برای ارسال اخبار عمومی بهداشت و سلامت مردم و ارسال هشدارهای عمومی به کار رود. در ادامه به معرفی برخی از کاربردهای اصلی این سرویس می‌پردازیم.

  • بازاریابی و فروش محصولات که در دو دسته تقسیم بندی می‌شوند. دسته اول عموم مردم هستند که هدف از ارسال این نوع پیامک تبلیغاتی معرفی شرکت، محصول و کالا است و جذب مشتری را به‌دنبال دارد. دسته دوم افرادی هستند که در صنف خاص و یا یک محدوده جغرافیایی خاص قرار دارند و ما با ارسال پیامک تبلیغاتی خود بازار هدفمان را مشخص کرده‌ایم. نوع دوم بازدهی بیشتر و نتیجه مطلوب‌تری را به دنبال دارد.
  • افزایش تعامل با مخاطبان از طریق نظرسنجی و مسابقه امکان‌پذیر است. تبلیغات به این شکل بیشتر در جهت پیشرفت و راهبرد کسب‌وکار است. نکته مثبت این نوع پیامک این است که وفاداری مشتریان را به دنبال دارد.
  • اطلاع رسانی توسط پیامک انبوه چه درون سازمان و چه در بخش وسیع‌تری از جامعه اگر اتفاق بیافتد، نگرانی‌های اطلاع رسانی از طریق نصب بیلبورد، طراحی‌های جذاب و پیدا کردن موقعیت مکانی مناسب برای تبلیغات و هزینه‌های سنگین این چنینی را از بین می‌برد.
  • افزایش وفاداری مشتری از دیگر کاربردهای اس ام اس مارکتینگ است. یکی از شیوه‌های اقتصادی و سیاست‌مداری حفظ مشتری است. یادآوری اینکه در ایام مختلف به فکر شما هستیم نیز از موثرترین روش‌ها برای حفظ مشتری است. سرویس ارسال اس ام اس تبلیغاتی از ارزان‌ترین و راحت‌ترین ابزارها در بازاریابی است که به ما کمک می‌کند تا بتوانیم در هر لحظه با مشتریان خود در ارتباط باشیم.

ارسال پیامک بصورت انبوه و تفاوت آن با اس ام اس مارکتینگ

اس ام اس مارکتینگ یا بازاریابی پیامکی یکی از راه‌های ارتباطی در بازاریابی است که می‌توان محتوای موردنظر را به صورت همزمان به گروه مشخصی از مخاطبان از طریق پیامک اطلاع رسانی کرد. در اس ام اس مارکتینگ به افرادی پیامک داده می‌شود که قبلا در سایت ثبت‌نام کرده‌اند یا به واسطه وارد کردن شماره تلفن خود در فرم‌های مختلف تبلیغاتی به ما اجازه ارسال پیامک تبلیغاتی را داده‌اند. اما در ارسال پیامک انبوه برخلاف اس ام اس مارکتینگ جامعه افراد مورد هدف بسیار بزرگتر و متنوع ‌تر است. در تبلیغات به صورت انبوه ممکن است بخشی از افراد مخاطب هدف کسب ‌و کار ما نباشند. به همین دلیل، نرخ تبدیل این نوع تبلیغات از اس ام اس مارکتینگ کمتر است.

نحوه ارسال پیامک انبوه چگونه است؟

تا اینجای مقاله سعی کردیم مزایا و معایب و کاربرد ارسال پیامک انبوه را برای شما شفاف توضیح دهیم و حالا می‌خواهیم نحوه ارسال پیامک انبوه را بیان کنیم. برای ارسال پیامک انبوه نیاز نیست که به شرکت مخابرات مراجعه کنید و درخواست رسمی ثبت کنید.  برای رسیدن به نتیجه مطلوب در کسب‌ و کارتان، خرید سرویس اس ام اس تبلیغاتی از نمایندگی معتبر کافی است.

دسته بندی مخاطبین در هنگام ارسال پیامک انبوه

ارسال پیامک انبوه از طریق روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد. این تنوع و گستردگی، پیامک شما را به صورت هوشمندانه و هدفمند پیش می‌برد و باعث می‌شود که بودجه تبلیغاتی خود را مدیریت کنید.

  • پیامک بر اساس منطقه: این قابلیت به شما اجازه می‌دهد برای نامزد شدن در انتخابات و یا برای برندسازی فروشگاهتان بتوانید از طریق پیامک انبوه مخاطبین خود را در سطح شهر، استان و مناطق جغرافیایی خاص، به سمت خود جذب کنید.
  • پیامک بر اساس کدپستی: ارسال پیامک انبوه بر اساس کدپستی به دو روش انجام می‌شود. از طریق کدپستی همراه اول و کدپستی ایرانسل. این ارسال به شما کمک می‌کند تا بتوانید مشتریان محله کوچک‌ مورد هدف خود را بدون صرف هزینه و زمان زیاد، با تبلیغ محصولاتتان جذب کنید.
  • پیامک بر اساس سن و جنسیت: برخی از فعالیت‌های کاری مربوط به جنس خاصی از افراد هستند. مانند فروش مانتو و تخفیفات لباس‌های زنانه. پیامک‌های ارسال شده مرتبط با این نوع فروش‌ها باید برای خانم‌ها طراحی شود. مخاطبین هدف موسسه‌های آموزشی معمولا افراد 16 تا 20 سال هستند که داوطلبین کنکور سراسری می‌باشند. بنابراین بازه سنی برای موسسه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. موسسه‌های آموزشی با ارسال پیامک انبوه بر اساس سن، می‌توانند به مخاطبین هدف خود دسترسی پیدا کنند.
  • پیامک بر اساس فایل اکسل: در این روش شماره تلفن مشتریان قدیمی خود را که در اکسل نگهداری کرده‌اید بارگذاری می‌کنید و به همه آنها پیامک ارسال می‌کنید. این روش ارسال پیامک به منطقه و محله خاصی وابستگی ندارد و فقط از طریق شماره تماس‌های مشتریان امکان پذیر می‌باشد.
  • پیامک بر اساس دکل BTS :  روش دیگری که برای ارسال پیامک انبوه از آن استفاده می‌شود، از طریق منطقه BTS است.  پیامک بر اساس دکل مخابرات ایرانسل به شماره افرادی که در آن محل ساکن هستند ارسال می‌شود. این روش به خاطر نزدیکی به محل کسب‌ و کار احتمال نتیجه بهتری را دارد.

نکاتی که هنگام ارسال پیامک انبوه باید رعایت کنید

شما برای جذاب شدن پیامک تبلیغاتی و افزایش بهره‌وری کسب‌ و کارتان باید به‌طور کامل اصول ارسال پیامک انبوه را رعایت کنید. نکات اساسی که باید پیش از ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی رعایت کنید را در ادامه برای شما آورده‌ایم.

  • برای ارسال پیامک انبوه خود برنامه‌ریزی داشته باشید. جمله قبل به این معناست که باید تمام اهداف خود از ارسال پیامک را بدانید.
  • در زمان مناسب پیامک تبلیغاتی خود را ارسال کنید. شما با ارسال پیامک خود قرار نیست مزاحم افراد شوید. قصد شما از ارسال پیامک انبوه، جذب مشتری است. بنابراین ساعت مناسبی را برای تبلیغ و شروع تخفیفات و یا اخبار مهم پیامک تبلیغاتی خود انتخاب کنید.
  • با افزایش کسب‌وکارها در زمینه‌های مختلف، رقابت نیز شدید شده است. امروزه برای تنگ کردن عرصه برای یکدیگر از تخفیفات و جشنواره‌های ویژه‌ استفاده می‌کنند‌. شما نیز از این چالش‌ها نباید دور باشید. بنابراین قبل از اقدام به آغاز فروش فوق‌العاده، کاربران خود را از این موضوع آگاه کنید.
  • محتوای پیامکی ارسالی شما باید دقیق، مستقیم و صریح باشد. اگر محصول و یا خدمات شما دارای کد تخفیف یا خبر ویژه‌ای است، حتما در محتوای پیامکی خود اطلاع رسانی کنید. اگر محتوای شما مخاطب را گیج کند، بازخورد خوبی برای شما ندارد. پس برای جلوگیری از این موضوع در پیامک تبلیغاتی خود از لینک‌ سایت و شبکه اجتماعی برند خود استفاده کنید.
  • تمام موارد ضروری را بررسی کنید. از درستی املاء کلمات، کد تخفیف‌ و لینک سایت و شبکه اجتماعی برند خود مطمئن شوید.
  • محتوای پیامک تبلیغات شما باید متنوع و جذاب باشد. حس تکراری بودن متن و پیامک شما مخاطب را دلسرد می‌کند. با هر بار ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی کسب‌وکارتان از ایده جدید و پیشنهاد‌های ویژه برای مخاطبین هدف خود استفاده کنید. با رعایت این اصول مشتریان خود را در چرخه تجارت حفظ می‌کنید.
  • این توصیه را از ما بپذیرید و پیامک انبوه تبلیغاتی خود را بعد از رعایت تمام نکات اساسی، اول برای شماره خود ارسال کنید که اگر مشکلی داشت قبل از ارسال به انبوهی از افراد آن را بررسی نهایی و حل کنید.

 

نتیجه

همه ما گاهی اوقات از سیل عظیم پیامک‌های تبلیغاتی خسته و آزرده‌ خاطر شده‌ایم. پیامک‌های انبوه تبلیغاتی گاه و بی‌گاه و بدون خواسته کاربران ارسال می‌شوند که این معضل نه تنها برای کاربران خوشایند نیست بلکه به کسب‌وکارتان نیز ضربه می‌زند. اما برخلاف پیامک‌های انبوه، سرویس اس ام اس مارکتینگ با تمایل و علاقه کاربر شکل می‌گیرد. این به این معناست که کاربر به خواست خود اطلاعاتش را وارد می‌کند و  می‌خواهد از پیشنهادات، تخفیفات و اخبار مهم آن برند یا محصول باخبر شود. پیشنهاد ما برای کسب‌وکارها این است که برای رسیدن به نتیجه بهتر، نرخ تبدیل بالاتر و حفظ ارتباط با مشتری از سرویس اس ام اس مارکتینگ استفاده کنند.

 

پیام بگذارید